logo

Nehoda sanitky na Průmyslové, policie prověřuje oprávněnost použití majáků jejím řidičem

Hlavní město Praha - 11.7.2017

V úterý 11. 7. 2017 v 08:53 hodin zasahovala jednotka ze Strašnic společně se záchranáři v ulici Průmyslová u nehody sanitního vozidla soukromého dopravce a osobního automobilu.

Hasiči předali zraněnou osobu z osobního auta do péče ZZS. Ta třicetiletého muže transportovala při vědomí s pohmožděným hrudníkem a břichem do nemocnice na Vinohradech. Posádka sanitky zraněna nebyla, naštěstí vozidlo nepřeváželo pacienta.

Velitel zásahu na místo povolal i hasičský jeřáb, pomocí kterého byla sanitka vrácena zpět na kola. Hasiči rovněž zajistili místo nehody proti vzniku požáru, uvedl jejich mluvčí Martin Kavka.

Nehoda je v šetření policie.


AKTUALIZACE:

Byly majáky skutečně nutné?

Po střetu s osobním autem skončila blikající sanitka převrácená na bok. Nehodu prošetřují dopravní policisté.

Ke střetu sanitky a osobního auta došlo nedlouho před devátou ráno v křižovatce ulic Černokostelecká a Průmyslová. Řidič osobáku následně skončil v péči záchranářů.

Prošetřováním dopravní policisté zjistili, že Škoda Fábie vjela do křižovatky na zelenou, oproti tomu sanitka na červenou se zapnutými majáky. Obecně platí, že ten, kdo používá modré majáků, může ostatní účastníky silničního provozu omezit, ale nesmí je v žádném případě ohrozit. A to se v tomto případě s největší pravděpodobností stalo. Kdo je ale skutečně viníkem dopravní nehody musí jednoznačně určit samotné prošetřování.

Další, co budou policisté prošetřovat je oprávněnost použití majáků řidičem převozní sanitky. Ton totiž v době události nevezl žádného pacienta a jako převozní sanitka nemohl ani spěchat poskytnout někomu neodkladnou lékařskou péči, neboť pro něco takového nejsou tato převozní vozidla ani vybavena.

Obecně lze říci, že používání, možná až zneužívání modrých majáků ze strany převozních sanitek vnímáme jako veliký problém. Při množství „houkajících“ sanitek totiž ostatní účastníci silničního provozu časem nevěnují výstražným světlům až takovou pozornost. To výrazně stěžuje práci složkám integrovaného záchranného systému, tedy záchranářům, hasičům a policistům, kteří v danou chvíli spěchají k jednoznačně neodkladným událostem.

Zlí jazykové mohou tvrdit, že i složky IZS občas majáky použijí jinak, než mají. Avšak proti tomuto názoru lze použít možná dokonce nevyvratitelný argument. Policejní vozidla, stejně jako auta ostatních složek IZS jsou vybavena GPS, prostřednictvím které je používání majáků monitorováno, kontrolováno a je vyhodnocována oprávněnost jejich použití, uvedl por. Mgr. Tomáš Hulan, tiskový mluvčí Policie ČR.