logo

Nová výplatní známka České pošty děkuje všem, kteří byli v první linii

ČRHlavní město Praha - 23.6.2020

Motivem nové výplatní písmenové poštovní známky, kterou Česká pošta začne prodávat ve středu 24. června, jsou roušky se zjednodušenými symboly zdravotníků, pošty, armády, policie, hasičů a všech ostatních, kteří si navzájem pomáhali a v nelehké době koronavirové krize drželi při sobě. Autorem výtvarného návrhu známky je Filip Heyduk.

V České republice se první případ objevil na začátku března. Následně vláda nařídila několik opatření, aby zabránila nekontrolovanému šíření nového typu koronaviru. Jedním z těchto nařízení bylo i zavedení povinného nošení roušek. Od té chvíle se roušky staly symbolem dnešní doby. Staly se fenoménem, který ilustruje současnou situaci lépe, než cokoli jiného.

Nominále nové známky je zastoupeno písmenem „B“, které odpovídá ceně za vnitrostátní obyčejné psaní – standard do 50 g v ekonomickém režimu dodání dle ceníku základních poštovních služeb v aktuálním znění – ke dni vydání 19 Kč.

Známka byla vytištěna metodou ofsetu v nákladu 750 tisíc kusů.

COVID_znamka_arch COVID_znamka_propagace

Matyáš Vitík, tiskový mluvčí ČP