Česká televize přinesla informaci o tom, že se začínají množit stížnosti na posádky Meditrans plus, soukromého provozovatele DZS, nyní i přednemocniční neodkladné péče, který se svojí sanitkou doplňuje početní stav výjezdových skupin RZP ZZS JMK v Brně. Stížnosti na práci této soukromé záchranky se dle ČT objevují jak od pacientů, tak i od lékařů nemocnic, kam vozí Meditrans plus případy.
ČT v reportáži uvádí, že sanitka, kterou Meditrans plus zařadil na výjezd ze stanoviště ZZS JMK je značně ojetá, pořízena měla být v Německu v roce 2008 a již tehdy měla mít najeto 250 tisíc kilometrů. To ale není nic neobvyklého, takových to sanitek u nás jezdí mnoho, v režimu PNP však jen pár z nich. Co má být dále zarážející, je výběr provozovatele PNP coby výpomoci jihomoravské ZZS. Česka televize oslovila šest zdravotních dopravních služeb, ty ale tvrdí, že žádnou nabídku nedostaly. ZZS JMK tvrdí přesný opak, byli osloveni všichni v lokalitě Brna a okolí, a zájem z více stran nebyl, tudíž nabídku získal Meditrans plus.
Reportáž se dále pozastavuje nad tím, že provoz soukromé sanitky měl být výpomocí krajské ZZS, ale že její zaměstnanci pro tuto firmu jezdí na vedlejší pracovní poměr. To ale nemá nic společného s tím, jak je řešen personální stav momentálně sloužících záchranářů. Ti, co jezdí pro Meditrans plus tzv. na vedlejšák, činí tak v době služebního volna. Zarážející je televizí prezentovaný fakt, že vedení ZZS JMK mělo před časem svým zaměstnancům rozeslat dopis, nebádající spolupráci s toto firmou, ovšem několik měsíců před tím jin stejnou činnost pro jiné soukromé provozovatele sanitek zakázalo.
Reportáž ČT naleznete pod tímto odkazem.
Co se prezentace stížností týče, musíme konstatovat, že prohlášení paní M. je zvláštní. Jistěže lze chápat její stav po úmrtí přítele, ale ČT by měla toto prezentovat jinak. Ve stížnosti uvádí, že ZOS popsala stav jejího partnera jako velmi vážný, to je ale velmi široký pojem, měla toto také sdělit i záchranářům, myslí tím zřejmě posádce, dostavivší se na místo s tím, že přišli bez nosítek. O stavu resp. způsobu transportu pacienta rozhodne na místě buď lékař, nebo vedoucí záchranář dané posádky. Paní M. dále uvádí, že sanitka Meditrans plus zaparkovala zbytečně daleko a její nemocný přítel k ní měl být až vláčen na vzdálenost 100m. Netvrdíme, že to není možné, ale na první pohled to zní jako velmi přitažené za vlasy. Realita není taková, že když Pepa Neliba řekne pacientovi, že půjde, tak půjde. Muž později zemřel vlivem své nemoci. Škoda, že se pro ČT nevádřilo k ničemu také vedení Meditrans plus.
Televize závěrem reportáže z jihomoravské metropole uvedla, že netransparentních záležitostí je ale v krajské záchrance nejspíš mnohem víc. Podařilo se jí zjistit, že kvůli mnohdy vyhrocené situaci mezi záchranáři a vedením krajského podniku přijede do Brna předsedkyně odborů Dagmar Žitníková. Situaci bude řešit s vedením záchranky, odbory i hejtmanem Michalem Haškem, takže pozor na ní, víme, jak dopadl dnes již bývalý ředitel pražské ZZS… Na něj také nic konkrétního nenašla, ale to už je jiná písnička. Každopádně to i na ZZS HMP bude na sklonku léta ještě zajímavé. Přišlo nám do redakce několik mailů o tom, že nový ředitel chce udělat veletoč a obměnu všech vedoucích pozic, což ale nemůže nikoho překvapit. Nový šéf si prostě tvoří svůj tým.








