logo

Travní lobby místo panelů pokračuje. Úředníci magistrátu hlavního města a jeho městských částí by měli trochu přemýšlet, že ne vše je dobré pro občany a složky IZS

Hlavní město Praha - 15.9.2015

V posledních letech se na rekonstruovaných tramvajových tratích v Praze objevuje na dopravním tělese namísto panelů tráva. Údajně kvůli hluku. Pokud zrovna prší, vypadá to i hezky a trochu to plní i svůj účel na odhlučnění (což však vysvětlujte občanům, poraženým tramvají, protože nebyla slyšet…).

Jenže mince má dvě strany. V létě, když bylo extrémní sucho, trávu v kolejišti nikdo nezaléval (mohla se brát na to voda třeba z Vltavy), takže hlína byla suchá a tvrdá jako kámen, tudíž rezonovala zvuk tramvají stejně hlasitě jako panely, o estetické stránce nemluvě. Mělo to však svá pozitiva. Mohly po ní tak jezdit složky IZS se svojí technikou, když byla zácpa v ulici, anebo opačně, mohla po ní jezdit auta občanů, když na ulici probíhal zásah složek IZS, ale i obyčejného každodenního zásobování obchodů, aby nemusela dlouho a zbytečně čekat za nimi.

Pokud je ale normální počasí, a občas i sprchne, stává se z trávy prkaticky bahnitá past. Hlína není dostatečně silná, a automobily trávu zničí, nehledě na fakt, že nejen ty těžší v ní uvíznou. Pastí se stávají také kolejové úseky jen s kamením místo panelů zcela bez zatravnění. Těch je v Praze také až dost. Kdyby bylo alespoň kam uhnout.

Přemýšlel někdo z úředníků města a městských částí nad touto problematikou, nebo jen slepě hledí na dotační finance a travní lobby?

V sobotu, 12. 9. 2015 se na pražském Břevnově, konkrétně na Bělohorské stal případ, kdy hasiči z Petřin vyjeli na pomoc ZZS. Záchranka odstavila svojí sanitku částečně na chodník, hasiči museli nechat svojí cisternu na komunikaci. Bránila tak zcela silničnímu provozu, který nebyl naštěstí o víkendu silný, jako je tomu během všedního dne. I tak se však hned začala tvořit kolona vozidel. Někteří z řidičů čekání nevydrželi, není čemu se divit a vjeli na tramvajový pás, ten je zde i vyšší, než býval, resp. obrubník je vyšší a je zatravněn, a objeli hasičskou cisternu, aby mohli pokračovat v cestě. Policie ČR, dostavivší se na také na místo, musela nechat svojí služební škodovku na chodníku, protože prostě nebylo kam jinam jí zaparkovat.

Často se stávají opačné případy, kdy na ulici stojí otevřené auto zásobování, řidič nikde (jakože někde kdesi uvnitř krámu) a potřebuje projet složka IZS. Náklaďák vysoký obrubník zvládne, ale tráva jde kukat, osobák s velkými problémy. Ve směru do centra ani to ne, protože je mezi komunikací a tramvají zábradlí.

Tráva v kombinaci s kameny bude také nově na Petřinách a na Plzeňské. Složky IZS tímto děkují pražským obecním i magistrátním úředníkům za skvělé řešení o snahu zlepšit jejich průjezdnost, vždyť o nic nejde, jen o zdraví, životy či majetek spoluobčanů, že.

Co myslíte, má to logiku?

Související články: Sanitkou po kolejích to už na Praze 6 při výjezdu nejde a nejen tam

-wap-