logo

Názor pacientů nás zajímá, říká pražská záchranka

Hlavní město Praha - 20.6.2014

Výsledky práce Zdravotnické záchranné služby hlavního města Prahy dosahují světové úrovně. Nechceme ale usnout na vavřínech a laťku kvality bychom rádi posunuli ještě výš.

Klíčovým předpokladem ke zlepšení a zkvalitnění našich poskytovaných služeb je znalost míry spokojenosti pacientů i případných podnětů ke zlepšení. Ke zjištění těchto informací jsme v minulosti využívali papírové dotazníky, e-maily nebo dopisy.

Od června letošního roku zavádíme novou formu sběru názorů pacientů prostřednictvím služby Feedbando. Pacient může velmi jednoduše sdělit svůj názor v elektronickém dotazníku, který je přístupný načtením QR kódu, nebo odesláním SMS zprávy na číslo 720 002 002. V první etapě budou QR a SMS kódy umístěny na všech sanitních vozech a na informačních letácích pro příbuzné pacientů.

Beze jména

Výhodou služby Feedbando je její rychlost, jednoduchost a flexibilita. V první fázi projektu budou respondenti odpovídat pouze na jednu otázku. Hodnocení známkou 1 – 5 nezabere více než 10 sekund a data máme k dispozici ihned. Kromě české, je připravena i varianta v anglickém jazyce. Veškerá hodnocení jsou anonymní a neveřejná. Přístup k těmto datům mají pouze někteří pracovníci pražské záchranky.

Hodnotitel na sebe může poskytnout kontakt, ale ani v tom případě zaměstnanci záchranky nevědí, kdo píše. Pacienti proto nemusejí mít obavu poslat své hodnocení i v případě negativní zkušenosti. V rámci internetové aplikace Feedbando je možné s hodnotitelem zahájit konverzaci. Pokud na sebe zanechá kontakt, dostane za čas strávený hodnocením poděkování a může získat i dárek. Spokojenost pacientů je pro nás důležitá.