Japonský Nissan představil před několika dny plně elektrickou sanitku, která vychází z přestavby dodávky Nissan NV400, určené pro trh v Evropě. Tato ekologicky čistá sanitka vznikla v rámci programu “Bezemisní Tokio” (Zero Emission Tokyo).
Na projektu nové elektrické sanitky se podílel Nissan, tokijský hasičský sbor a také vedení města, které na svých bedrech nese již zmíněný bezemisní program.
Sanitka, jež je zařazena ve výjezdu na hasičské stanici TFD Ikebukuro, je poháněna elektrickým motorem s výkonem 55 kW o točivém momentu 220 Nm. Vůz je vybaven dvěma lithium-iontovými bateriemi, hlavní trakční baterie o výkonu 33 kW a pomocná 8kW baterie pro provoz zdravotnických přístrojů v ambulantní části automobilu.
Hlavní baterii lze nabíjet výkonem až 7 kW (AC), k nabíjení nelze používat stejnosměrný proud (DC). Sanitka se také může přepnout do V2G módu, kdy se sama stane mobilním zdrojem energie. Plné nabití trvá 9 a půl hodiny, na 80% pak o 2 hodiny méně. Dojezd elektrosanitky, která pojme celkem 7 osob, je 145 km.
Rozměry vozu jsou následující:
délka: 5,548 mm
šířka: 2,070 mm
výška: 2,499 mm
celková hmotnost: 3.5 tuny
Karoserie vznikla v dílnách Autoworks Kyoto a výrobcem ambulantní zástavby je známý francouzský producent nejen sanitek, koncern Gruau, proto vypadá vnitřek vozu poněkud „evropsky“. Mimo jiné má také elektrické nakládání nosítek Stryker.
Nissan již v roce 2017 představil svůj elektrický Paramedic Concept na autosalonu Tokyo Motor Show. Nejednalo se ale o elektrosanitku, jako je tomu nyní, tato sanitka používala pomocnou lithium-iontovou baterii k napájení zdravotnického zařízení (s mnohem vyšší kapacitou, než je tomu u běžných sanitek a jejich druhé baterie pro nástavbu/vestavbu).
Foto a info: Nissan