logo

MAN podporuje boj proti koronaviru, vyvinul inovativní vakcinační pohotovostní vozidlo

ČRHlavní město PrahaSvět - 11.2.2021

Když pacienti nemohou přijít do očkovacího centra, vakcína a lékař musí jít za pacienty – například do domovů seniorů nebo na venkov. Podle expertů je rozsáhlé očkování jedním z nejúčinnějších opatření proti dalšímu šíření viru Corona SARS CoV-2. Proto nyní MAN Truck & Bus ve spolupráci se zdravotním sektorem vyvinul inovativní vakcinační pohotovostní vozidlo.

Prostřednictvím mobilního očkovacího pracoviště chce společnost MAN nadále pomáhat v boji proti pandemii koronaviru, protože vozidlo postavené na bázi elektrického vanu MAN eTGE umožňuje transport vakcín i zdravotnického personálu přímo k lidem. Senioři ve věku nad 80 let jsou nejrizikovější skupinou obyvatelstva. Navíc mají často omezenou mobilitu, takže je pro ně komplikované dojít do očkovacího centra. Zejména, když není blízko jejich bydliště. A to je důvod, proč MAN přichází se svým inovativním konceptem vozidla. Na podporu decentralizace národní strategie vakcinace je pohotovostní MAN eTGE na takovou roli speciálně vybaven: v zadní části jsou umístěny chladicí boxy i záchranářská výbava a dopředu se vejde až šest osob – samozřejmě hlavně zdravotníků, kteří mohou aplikovat vakcínu na místě.

Nejprve bude vozidlo použito v oblasti Fürstenfeldbrucku a Dachau. Zdravotnický personál z centrály MAN Truck & Bus v Mnichově se také připojí a dle potřeby podpoří týmy regionální péče o zdraví.

„Naše vozy jsou významnou součástí života společnosti – zajišťují plné regály supermarketů, lidé se mohou dostat do práce městskou hromadnou dopravou a záchranné složky i hasiči s nimi zajišťují své důležité úkoly,“ zdůrazňuje Andreas Tostmann, předseda představenstva MAN Truck & Bus SE. „Proto je pro nás samozřejmostí podpořit i národní strategii očkování inovativním konceptem vozidla.“

Andreas Tostmann vidí přínos decentralizovaného očkování například pro komunity v domovech důchodců, útulcích pro uprchlíky nebo i v oblastech, které jsou velmi vzdálené od nejbližšího očkovacího centra.

„Očkování je klíčem k normalizaci. Proto já osobně podporuji snahu německé vlády očkovat co nejvíce lidí co nejrychleji,“ pokračuje předseda představenstva. „Společnost MAN si také uvědomuje svůj význam při poskytování zdravotní péče obyvatelstvu. Hned od začátku pandemie naši zaměstnanci v servisech a továrnách dělají svou práci při maximálních bezpečnostních opatřeních, aby regály byly plné a lidé mobilní. Jsme přesvědčeni, že naše koncepty hygieny v MAN garantují našim pracovníkům velmi vysokou úroveň ochrany. Udržovat výrobu v chodu je nesmírně důležité, protože to umožňuje realizovat inovativní nápady – jak toto očkovací vozidlo – a pokračující ekonomika vytváří hodnoty, které společnost potřebuje k financování boje proti pandemii.“

Proto podnik dělá velmi mnoho pro ochranu zdraví svých kolegů. „Od začátku pandemie jsme uvnitř společnosti MAN měli vždy přísnější opatření, než mimo ni,“ vysvětluje Dr. Oliver Breitkopf, vedoucí lékař ve společnosti MAN. „Zdravotní služba pozorně sleduje vědecký vývoj, aby mohla rychle reagovat na novinky a odvodit z nich praktická opatření. Patří sem mimo jiné koncepce testování v případě infekce koronaviru u zaměstnanců, aby se přerušily infekční řetězce v prvotním stádiu.“

Kromě toho co nejvíce zaměstnanců pracuje z domu a uplatňuje se úroveň ochrany i bezpečnostní koncepce k posouzení každého pracoviště. V závislosti na situaci se pak používají osobní ochranné prostředky nebo dokonce dojde ke změně v pracovním postupu, například aby se vytvořily větší vzájemné odstupy.

Přehled výhod očkovacího pohotovostního vozidla MAN:

-Flexibilní očkování tam, kde je to nejvíce zapotřebí
-Jednoduchá vakcinace pacientů s omezenou mobilitou, např. v domovech důchodců
-Rychlejší dosažení celkové kvóty očkování
-Prostor až pro šest osob a současně transport chlazené vakcíny

Model eTGE jako bateriové elektrické vozidlo jezdí zcela bez emisí. V praxi je dojezd vozidla na jedno nabití zhruba 120 až 140 km (115 km dle metodiky WLTP). Plné nabití baterií nabíječkou s výkonem 7,2 kW trvá přes 5 hodin, ale alternativně lze použít zásuvku CCS a 40kilowattovou nabíječku a tehdy se dobijí na 80% kapacity za 45 minut. Kromě šesti sedadel pro posádku zdravotníků výbava vozidla obsahuje chladicí boxy, záchranářskou soupravu, automatické otevírání obou bočních posuvných dveří, stacionární klimatizaci a automaticky vyklápěný nástupní schůdek.

Tento projekt se vyznačuje nejen specifickým vozem, ale také rychlou spoluprací uznávaných expertů v jejich oborech. Další posila do boje proti pandemii přichází krátce po testovací mobilní laboratoři na bázi modelu TGE, které MAN uvedl do praxe loni v říjnu.
04_MAN-podporuje-boj-proti-koronavírusu-1200x800 03_MAN-podporuje-boj-proti-koronavírusu-1200x663 02_MAN-podporuje-boj-proti-koronavírusu-1200x800 01_MAN-podporuje-boj-proti-koronavírusu-1200x739Info a foto MAN cz