Rychlý příjezd posádky ZZS se odvíjí od řady skutečností a informací, Jedna z prvních, kterou operátor na lince 155 od volajícího zjišťuje, je lokalizace místa případného zásahu.
V ideálním případě je známa přesná adresa, tedy město, ulice, číslo domu a bytu nebo patro. Dobře se lze orientovat také podle veřejných míst a budov, jako jsou úřady, obchody, školy, kostely, čerpací stanice nebo třeba zastávky veřejné dopravy. Jsou také další možnosti jak přesně určit lokalizaci volajícího, patří mezi ně kilometrovníky na silnicích, dálnicích i železnicích, turistické a cyklisté stezky, čísla mostů, čísla železničních přejezdů (umístěné na zadní straně návěstidla), tzv. body záchrany, nebo třeba GPS souřadnice v mobilním telefonu. Pokud selžou všechny předchozí možnosti, operátor má možnost pomocí portálu Záchranka poslat lokalizační SMS s odkazem, na který volající klikne a povolí možnost lokalizace.
Přesto, že možností jak přesně lokalizovat místo zásahu je hodně, ne vždy je to možné. Například v zalesněném terénu je problém vidět místo zásahu z vrtulníku i když je určeno s velkou přesností. Pokud je místo zásahu jen přibližné, znamená to vždy oddálení doby poskytnutí potřebné pomoci. Pro záchranáře tak může být velká pomoc, když svědek u události vyčká a přímo na místě či dohodnutém bodě a řidiče sanitky či pilota vrtulníku přesně navede.
V přiložené fotodokumentaci je vidět letová dráha záchranářského vrtulníku při hledání místa události. Na další fotce je přímo místo zásahu, které je přes hustý lesní porost z výšky neviditelné. Přiloženy jsou také fotografie obrazovky mobilního telefonu s lokalizační SMS a následnými kroky.









