Včerejší den byl zatěžkávací zkouškou také pro linku 112. Přestože byly tísňové linky na maximálním možném počtu operátorů, stávalo se, že v určitých chvílích včerejšího dne byly zcela zahlceny hovory. Docházelo k tomu hlavně proto, že jedinou mimořádnou událost, například spadlý strom, nahlašovalo 20 a více lidí. Primárně byly vysílány síly a prostředky k událostem, kdy byl ohrožen život a zdraví, takže se stávalo, že další události čekaly na vyřízení ve frontě, ale postupně na ně docházela řada a byly řešeny.
V této souvislosti je potřeba si uvědomit, že během včerejšího dne odbavili operátoři na tísňových linkách přes 30 tisíc hovorů a ve špičce 5 tisíc hovorů hodinově. Což znamená, že například oproti orkánu Kyrill, kdy jsme odbavili hodinově cca 1 300 hovorů, šlo tentokrát o více jak 3 násobek hovorů. Tak, jako každý systém, má své limity, tak svůj limit má i linka 112. V tuto chvíli probíhá analýza a vyhodnocení celé události. Rozhodně se budeme snažit přijmout taková opatření, abychom příště, i takovéto extrémní nápory tísňového volání, byli schopni zvládnout ještě lépe.
Na druhou stranu je potřeba říct, že i přes takové množství odbavených hovorů a hlavně mimořádných událostí, nedošlo vlivem přetížení linky k žádnému ohrožení na životě nebo zdraví.
kpt. Mgr. Nicole Zaoralová
tisková mluvčí
MV-generální ředitelství
Hasičského záchranného sboru ČR








